julafton firar man dom närmaste dagarna efter också

igår,julafton. hela dagen:
dagen började med att jag vaknade kl 7 o gick upp, åt en limpa macka med leverpastej, tog på mig mina svarta leggins, vita jeans & rött linne o gjorde en inbakad fläta i håret. sedan satte vi oss i bilen, jag,stoffe,rebecca,mamma&pappa, o åkte iväg. ända till gävle för att fira jul med elsa&teodor.
vägen dit i bilen såg ut;
jag hade tråkigt o vilade hela vägen, o lyssnade på alla jullåtar som dom spelade hela tiden. bl a "tänd ett ljus", "do they know it´s christmas"(jag&evelyn sjöng på lucian) ,"last christmas" & massamassa fler.
stoffe var busig o kittlade rebecca nästan hela vägen.
rebecca skrattade o slog stoffe typ (?) :P
pappa körde o snackade bilsnack med stoffe
mamma satt o läste
väldig kul bilresa med familjen..naat.
men iallafall, när vi äntligen var framme lagade mamma mat, o jag hjälpte till lite. sen åt vi, o efter de skulle jag vispa grädde förhand..okej, det gick inte så snabbt, men vem hade bråttom? jo alla förutom jag. eller inte teodor då (a) sen hjälpte mamma mig på traven lite o sedan käkade vi en god chokladtårta, fast vi åt inte så mkt efter den tjockamaten vi käkade..
sen var alla vi så trötta , o ville hem. så vi åkte ca halv tre (missade kalle anka, men det kommer ju en jul 2008 också (; )
var hemma ca. fem & då öppnade vi resten av julklapparna (öppnade två hos elsa)
jag fick detta;
jätte färgglad&söt pyjamas
2 jättefina t-shirtar
en supergosig kofta
två parfymer
en bh
body lotion
en skiva
en bok med olika juicer & smooties (kmr bli proffs;D)
hörlurar till min mp3
två par jättesöta örhängen

&särkert nåt mer som jag inte kommer på just nu..
men sen fick jag också idag en platt/lock/krustång ;D som jag önskade mig, men fick den idag , hihi. sen på torsdag ska pappa köpa spegeln som jag vill ha :D

idag,
träffade jag jennifer,mickan&hannah. vi gick till konsum o köppte lösgodis av mickans hundralapp (a)
sen gick vi till konsumparken & satt där en stund, sedan skulle jag hem o käka , så jag sa hejdå till domandra men mest till mickan för på torsdag sticker hon till chile i TVÅ MÅNADER!:( <3.

hemma var jag inte hungrig så käkade inte alls mycket, men gjorde ändå en tårta därefter.. :) (vispade inte grädden förhand haha) . senare kollade jag&mamma på en sajkfilm, "tomten är far till alla barnen" lr nåt hette den.. vi garva ganska mycket hehe .
jag fick också reda på idag av mamma att vi inte ska fira nyår hemma, utan hos våra grannar som vi känner väl. inte så kul exakt.. dom kmr särkert bjuda på kräftor, vilket jag eller mamma inte äter. men, vi får se hur de blir :p
men nu har jag så ont i axen att jag inte pallar mer (har muskel inflamation). ska ta en tablett & sen lyssna på min mp3 tills jag somnar . puss&godnatt <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0