en dikt sådär, nu är jag kär

yes, rubriken är en av dom dikterna som kommer va med i min bok i skolan. sen är det också dom här;

En liten flicka i världen ensam står, hennes hjärta är fullt av blödande sår. Ångesten i bröstet tynger henne hårt, hon vill vara lycklig, varför är det så svårt? hon vet hur mycket hårda ord sårar. Hon var en gång ett barn som ofta log, nu är det många år sedan hennes leende dog. Flickans liv är längre ingenting värt, Hon har förlorat allt som hon höll kärt. Hennes dagar är fyllda av låtsad glädje o panik, Nätterna är fulla av gråt o kvävda skrik. Hon undrar om livet blott är ett spel, varför måste allt kännas så fruktansvärt fel? Flickan vill ta sitt liv, men för det krävs mod, om det bara fanns någon som henne förstod! Hon vill låta sig slukas av eldens heta lågor, ja vad som helst för att ta död på sina plågor Livet är ingen lättsam lek, det är blott fyllt av ångest o svek. Kanske går det så att flickan tar sitt liv någon dag, det sorgligaste är, att flickan det är jag.
och

gud som haver flickor kär

se så stygga pojkar är

vart jag än i sängen vänder

är dom där med sina händer

om dom dina trosor tar
har du ingen oskuld kvar.

imorgon ska vi ha språkdag , vilket kommer bli ... kul eller roligt ? jag vet faktiskt inte :s vi ska spela fotboll o sen fika typ. på fotbollen kommer jag knappast va med haha. alla på spanskan kör fotboll typ, &så kommer jag där & skämmer ut mig själv - nej skulle inte tro det .
men nu ska jag gå& kolla på OC . skriver kanske snabbt ikväll efter dansen, eller så blir det imorgon. pusshej



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0