Allt Som Har Dött Har Växt Till Liv

Godmorgon.
Idag vaknade jag av alarmet 08.58 , eftersom jag tänkt träffa farmor. Men halsen är värre och darför är förkylningen också det. Så icke, men jag hoppas att 1,2,3 flingorna som mamma ska köpa piggar upp mig ;)

Men igår.. Var det inte min dag. Verkligen inte. Trött, segt, jag fick inget jag ville ha, och på idrotten blev idrottsprovet sämre än jag trodde (alltså får jag inte tänka posetivt när jag gör prov, för då blir det tvärtom). Och efter det säger dom "vi ska köra rugbyyy" det jag hatar! åh, så arg jag blev. Och vet ni vad? Killarna hade för sig att kasta runt en sko, eller ett par skor. Och det var tydligen mina. Och helt plötsligt så skriker alla "ååååh nej" + massa garv. Och då får jag veta att en kille i min klass har kastat upp min sko, cirka 12meter högt upp, på en lampa (!!!!) så där står hela klassen, och kollar på skon som ligger så högt upp, och alla garvar. Tillomed jag. Bara för att jag var så sur&arg. Men vi körde rugby och jag tänkte bara på min sko, vad skulle jag gå hem i ? En sko och hoppa mig hem? + jag skulle till centrum efter skolan, skulle jag gå runt med en sko där? Frågan var iallafall stor och svår. Och rugbybollen kastade vi på lampan hela tiden och nästan alla försökte så gulliga som de är. Men icke kom det ner någon sko farande. Så killen blev både besviken för han gjort det, och ville antingen köpa nya, betala eller att jag skulle få låna hans skor. Men problemet var att hans skor var 4 storlekar förstora och jag såg ut som en clown.
Men jag, E & A gick och hämtade A´s mössa vid rektorn, där några lärare stog och jag frågade om dom hade skor, och fick berätta hela historien. Och en lärare hade skor, som jag fick låna, tacktack.
Sedan smsade killen i klassen mig, och bad mig möta honom klockan 19 vid gården för att jag skulle få pengar. Så det gjorde jag sedan på kvällen då han var mycket gladare för att han gjort något bra för att ha kastat upp en sko i taket.


vid lampan somsagt..


Kommentarer
Diana - en fotoblogg

hahaha, tack s¨jättemycket ! :D kul att du gillar som!

förresten, om du är intresserad av att köpa en bloggdesign, kika in det här inlägget: http://diiaanaaaas.blogg.se/2009/april/vill-du-kopa-en-bloggdesign.html :D:D

Pussshey!

2009-04-18 @ 11:24:51
URL: http://diiaanaaaas.blogg.se/
frida

haha jaa det var jag verkligen :p men man måste jui hålla sig lite för att det inte ska bli allt för långt ;)

2009-04-18 @ 11:28:05
URL: http://fws.blogg.se/
BJERNHAGEN

musikintresserad? då borde du kolla in min blogg!

har även uttlagt sång - ensam och med band, om du är nyfiken :)

2009-04-18 @ 13:07:09
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0