Det började lyckligt - Men slutade olyckligt.

Det började med att jag och Mikaela träffades. Och träffade några andra. Sedan åkte vi tillbaka till Jordbro, träffade några kompisar och så köpte vi någon dricka jag inte minns namnet på. Vi gick vidare hem till M och kollade på Robbinsson, men det var inte länge, eftersom ingen kunde sitta still och jag låg mest död på sängen, hehe. Gick ut en stund också. Och runt elva vart det väl dåligt. Då vi fick besök av M's pojkvän och jag fick vara där ensam med honom. Vi städade och pratade tills klockan var runt 02.10 då jag gick ut igen.
  Mötte dom som vi hade varit med som hade blivit "utslängda" och så hoppade vi på tåget. Iskallt vart det. Sedan fick vi stå och vänta på bussen som kom 02.30 och åkte vidare hem. Eller hem och hem.. Vi åkte till ena killens garage och var där inne. Det var rätt varmt i början, men blev bara kallare och kallare så vi kunde verkligen inte sova där på det iskalla golvet. Så vi fick gå vidare.. Till hans källare. Där det fanns spöken, eller vi skrämde upp oss själva med att någon skulle komma men så vart det inte. Killarna somnade men inte jag, jag kanske sov i 5 minuter högst. För det var för kallt. Trots mina tre tröjor och vinterjackan plus kropsvärme. Och då var klockan mellan 04.30-05.00.
  Vi vaknade, eller dom vaknade, och vi gick upp när klockan var 05.50 då två av killarna fick gå ca tio steg och lägga sig i sin varma säng, medans jag och en annan fick promenera i kylan. Bara tomma bussar såg vi, och det var stängt överallt, så vi kunde inte värma oss någonstans. Kanske för att klockan var sex på morgonen. Men vi sa hejdå när jag var nära hemmet och han fortsatte, tre kilometer längre bort.

La mig direkt i mitt varma rum, i min varma säng när jag kom hem, tog bara av mig jeansen och somnade. Och blev väckt av syster som kom in 10.00 imorsse för hon vet att jag inte gillar att vakna sent, och hon visste ju inte att jag kommit hem tre timmar innan det. Jag sa att jag inte orkade berätta allt, men eftersom hon tagit med sig sitt kaffe och ville höra om allting innan hon skulle till jobbet fick jag berätta. Och sedan gick jag upp..
  Just nu sitter jag och halvsover nästan. Typiskt en sånhär Söndagsdag. Men ska nog hinna med en kvällspromenad och sen en dusch.


Kommentarer
Bella

Idag är det bara seg Söndag. Sj? :D

2009-03-22 @ 14:38:21
URL: http://bellablogg.blogg.se/
Liene

kan inte vara kul att vara ute när det är kallt, usch.

Hoppas du blir piggare av promenaden sen:)

2009-03-22 @ 16:16:50
URL: http://lienes.blogg.se/
Anonym

Hejsan min söta läsare, tänkte bara berätta att jag nu är tillbaka från min lilla paus och att jag nu kommit med nya smink och hårtips, även en ny design har kommit till min blogg, så ta gärna en titt om du känner för det :)



Kram

/Linnéa

2009-03-22 @ 16:45:52
URL: http://twistandshine.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0