Midsommarhelgen

Vet inte vad jag ska börja säga. Midsommar var hur mysig som helst med Sebbe. Vi fixade en massa mat, öl och efterrätter. Musik och gosiga djur, samt promenader. Lördagen käkade vi resterna från fredagen och började med Sebbes förätt till frukost, och efter det rostbiff med potatissallad som lunch. Vår efterrätt blev dock inte av.

Jag har en katt som snart fyller 16år. Tisse. Det började med att hon började hosta, nysa, kräkas och fick rinnande ögon. Vi höll koll på henne ett tag, och sen ringde jag djurvårdscentralen. De sa att det bara var att åka in på en gång. Så vi gjorde som de sa och tog med Gaston på en promenad och åkte sen mot bagarmossen. Kommer dit och skriver in oss 16.20. Vi får sitta i ett ensamt rum eftersom Tisse troligen hade någon förkylning. Det fanns två ointressanta tidningar, och en pipande katt. Vi väntade till 17.50 då en tjej kommer och kollar snabbt, "vetrinären kommer snart och kollar mer." och så gick hon. Vi väntar till 18.20 då vetrinären kommer och säger att Tisse troligen har fått ett grästrå i halsen eller näsan. Hon sa att de skulle ta blodprover för att se om hon kunde sövas och sen gå ner och kolla i halsen. 18.30 kommer en annan tjej och ber mig hålla i Tisse. Hon rakar benet och sticker i kanylen. Det forsar blod överallt och det var den värsta katt hon varit med om som inte kunde vara stilla. Men det slutar med ett svagt bitande i min hals och sen skickade de henne vidare till operationen. Sebbe åker då iväg och köper godis och dricka och vi väntar vidare.. 19.20 kommer de tillbaka med min lilla katt, och det var ett grästrå från halsen till näsan. Ca 10cm långt. Menmen, vi kom hem och käkade sen pizza.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0