11 tips till att somna

vaknade tjugo i tio idag, tidigare än vanligt som tur var. har vaknat runt 11,12 dom senaste dagarna & då har man ju typ sovit bort halva dagen (?) men, idag blev jag iallafall inte väckt av tisse,min katt, som låg på min mage igår  morsse o glodde på mig när jag vakna. haha fyfan vad rädd jag blev! menmen, idag har jag ju somsagt ingenting planerat .., men solen skiner lite så jag går nog på promenader & kanske läser tidningar i solen :) nice!

igårkväll hade jag så tråkigt igen att jag ville smsa. smsade med viktor&emil med ett sms, för emil skulle på en tidig match idag & viktor pratade med sandra. men mickan, pierre & sussi ville iallafall smsa med mig ;) det som var jobbigt var att jag fick radera sms hela tiden eftersom jag har minnet fullt hela tiden, så idag måste jag ha storstädning i min mobil haha!
jag fick också reda på att det har varit pierre & johan som tjuvringt mig alla gånger, haha inget liv? (a)

men nu tänker jag bjuda på 11 tips till att somna , iallafall som funkar för mig !
- lyssna på lugna/sorgsna låtar på mp3/ipod/radio/skiva
- prata med någon i telefon en stund
- tänk på ingenting. det är svårt, men det hjälper
- drick mjölk. aldrig funkat för mig, men det sägs att man blir trött
- drick hostmedicin. kanske inte är så smart om man är frisk, men man blir iallafall trött av det!
- kolla på tv. en film eller ngt, sent på kvällen & ligg ner. *jäsp*
- läs en bok. kanske inte är allas favorit att sitta o läsa, men jag blir iallfall sjukt trött
- blunda. man blir inte trött om man ligger & stirrar!
- öppna fönstret. kallt rum & varmt täcke, då somnar man bra (:
- spöregn, åska&blixtrar. visst kan man inte fixa regn, men såå mysigt att det regnar en sen kväll i mörkret
- gråt. kanske inte så roligt, men jag somnar iallafall om jag ligger o gråter..
& glöm inte att få det mörkt i rummet ! då somnar man bättre (;

massa pussar&kramar, nu ska jag storstäda rummet innan mamma kommer hem o säger att jag måste äta(a) thihih.
skriver mer ikväll, hare bra sålänge!


Kommentarer
madelene

svar: varsågod:) joda, min dag har väl varit sådär .. Har fått magsjuka så det kunde ha varit bättre ..

2008-06-15 @ 11:55:40
URL: http://llundbeerg.blogg.se/
Johanna

Vill du bli dagens blogg i min blogg?

Kommentera då minst 3 av mina inlägg och du är med i lottningen!

CIAO, www.johow.blogg.se



-För mej är det inte bra alls o lyssna på sorlig musik. Man kan istället ta lunga kärlekslåtar typ ;)

2008-06-15 @ 13:21:26
URL: http://johow.blogg.se/
N

Lite tips behövs alltid.

Så irriterande när man inte kan somna!

2008-06-15 @ 14:07:14
URL: http://privateinvestigation.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0