Tänker aldrig mer äta japp.

jag har fortfarande asont i magen från den dumma jappen. & om 35 minuter ska jag på första dansträningen denna termin med showdansen. jag kommer dö! hoppas inte hon dödar oss med massa sittapps, då vet vi vem som kommer lata när hon inte kollat på ... hehehe!
jag har inte gjort så mycke. kollat på tv, käkat middag, snackat med krisin i rummet & mobbat tisse :D haha kanske lägger in en video på henne sen om de går, eller så lägger jag in den på min pea. haha.
idag missar jag även mina tre favvo pogram. de okända kl 20.00 & idol kl 20.00 & top model kl 20.00. missar även det imorgon för då är det ju balettträning. aja, får ta igen i helgen ;D för då ska jag ändå bara sitta hemma o chilla .. eller nej jag ska ju köpa skor! aja, det får vi göra då inget av pogrammen är - smart jag är. måste även plugga eftersom vi har bara haft 3 timmars läxläsning den här veckan & lärarna kan inte tro att jag hinner med allt det dom har gett mig :o
jusste jag har facebook , fast fattar ingenting. men heter iallafall karin andersson där :)

men snack om boken vi ska göra på manillaskolan .
det finns redan en bok som några i 18års åldern har gjort, hörande & är kodabarn. det betyder att dom har döva föräldrar. men nu ska min klass göra en egen bok. om hur det är att ha ett dövt syster/syskon. så vi får skriva korta & långa berättelser och sedan ska vi fixa boken. en framsida, vad den ska heta osv. jag tror inte bara vår klass ska fixa den, eftersom den boken som finns nu ("kan din mamma lukta?" heter den) , den tog det ett år att göra och har sålds överallt typ. 1000böcker har sålts, & nu ska dom trycka 1000 till.
men ja , det iallafall ska vi göra. jag sitter o funderar vad jag vill skriva i den. det kan tex vara om mina föräldrar betett sig annorlunda mot min syster som är döv genfört med mig. men jag kommer inte på något tillfälle. tänker också på om någon av mina kompisar sagt något om teckenspråk/min syster. hmm , nu gäller det att fundera eftersom jag ska skriva imorgon. vet ni kanske någon fråga som jag kan ta och skriva svaret till också så lämna en kommentar!

nu måste jag nog vila magen lite till & sen far jag av. skriver inte mer ikväll. kommer hem 9 & då måste jag vila.
puss


Kommentarer
Moa

haha, jag tänkte ju förut att de inte kan vara nervösa när de ska läsa nåt för klassen.. x) de kan inte börja stamma eller vara rädda för rösten men nu har jag fattat att de kan ju göra fel med händerna :-P

2008-09-17 @ 20:41:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0