Radhusbrand I Tungelsta.

Usch! Nästan i chocktillstånd. Jag och Gaston skulle ta en långpromenad med Tilda, Emelie och Julia. Vi skulle somvanligt mötas på mitten, men såfort jag kliver ut genom dörren lyser det blått. Jag kollar åt sidan och där står det tre polisbilar. Jag frågar snabbt "Ursäkta, men vad är det som har hänt?!" och han ber mig kolla bakåt. Då ser jag hur mycket rök det är från ett hus. Jag möter upp tjejerna och vi går lite närmre branden, så vi kan se vilket hus det är. Vi möter på stressande och oroande grannar och frågar dom vilket hus det är. Många olika hus får vi, och tillsist reda på vilket det var. Kom olika historier hit och dit om vad som hade hänt, hus många hus som var förstörda medmera. Men nu är det så att fyra hus är helt totalt förstörda, ena familjen var på resturang i tillfället, och mamman till ena huset var ute med hunden. Då ett ljus startade branden.
Hur många polisbilar somhelst, och ambulansbilar, brandbilar, och polishelikopter. Allt var helt kaos i det lilla lugna mysiga gränderna. Typiskt att alla hus ska sitta ihop. Menmen, får se hur det ser ut imorgon, stackars familjer!!!


Ungifär från mitt hus.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0