28 September. Knaslärare.

Hade för mig hela tiden att jag skulle gymma idag, den 28/09 kl 11.20. Igår märkte jag att hon hade skrivit på lappen måndag 27/09 11.20. Idag ringer hon till mamma "karin kom aldrig till gymmet idag". What? Vilken dag hade jag tid?! Varför ringer dom inte upp mig? Jag kan åka nu. Nu,nu,nu! :-) Hi-hi.

Kom iallafall i tid till skolan idag. Engelska och efter det matte. Fast jag fick istället skriva på no-papper som vi har prov på imorgon. Läraren säger först "ingen ide att du gör det, du kommer inte klara godkänt eftersom du missade labben" "varför gör jag det dåda?" "eller jo, vi kan försöka fixa en labb sen. Klara provet imorgon!". Öh va? Får jag godkänt eller inte?..
Vi kom iallafall överens efter ett tag att jag ska få prata med studievägledaren imorgon om vad jag vill gå för något efter detta år på IV, Vad jag vill bli i framtiden. För just nu har jag absolut ingen aning alls!
Haha min lärare sa hela tiden "du ser inte så intresserad ut.. Vad vill du bli? Eller vi tar det en annan gång då det bara är vi två som pratar. Fast, du hade ju sökt estet dans på fryshuset.. Vill du inte gå där? Fast vi tar det imorgon eller efter lunchen. Du borde ju gå något som du gillar, bild eller dans, eller hur? Eller vi bokar tid med dig hos studievägledaren." Shiiiiiiiiet.

Och såklart mamma "lärare är knäppa.. du vet ju hur jag är".



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aanderssson

Mitt liv i text&bilder

RSS 2.0